Zona 1 “Mala šajba”

Mala šajba najbolje opisuje Zonu 1. Zašto? Ona nas automatski drži pod kontrolom da se vozimo lagano. Naravno pod uvjetom da smo na ravnici.

Provodeći trenažni proces u biciklizmu već smo puno puta čuli za trenazne zone, “Ej sad cu imat 3×8 min Z3/Z3” jasno nam je što označava taj Z u svakodnevnom biciklističkom žargonu ali sto je sad taj indeks pored Z. 1,2, 3 – Što on znači?

Z1 je prva na ljestvici u raznim metodama određivanja zona.
Kako je ona prva tu nam intenzitet nije velik, radi se do 55% ftp-a ili do 68% maksimalnog pulsa. Nije ju problem za održavati pa tako imamo osjećaj kao da niti ne radimo ništa korisno.

Ali upravo ona nam je temelj za sve ono ostalo što dolazi i vrlo je bitna i ne smijemo ju zaboraviti u sportovima izdržljivosti.

 

 

Zamislimo naše krvne žile kao autocestu a našu krv kao ferrari, mi možemo voziti taj ferrari ali njegovu snagu, veliku brzinu nećemo moći postići na lošem i neodržavanom autoputu – jel tako?

Prebacimo to u kontekst treninga, želimo ostvariti što veću mišićnu aktivaciju – treba nam veliki intenzitet, krenemo odrađivati glavni dio treninga ali nešto nas koči, noge nam brzo postaju teške i trome. Izmjena tvari iz mišića u krvne žile je vrlo spora upravo zbog loše prokrvljenosti – neodržavanog autoputa.

Tu ulogu u održavanju ima Zona 1.

Koristimo ju u početku trenažnog procesa kao kapilarizaciju na ono što nam dolazi, prilikom povratka sa jesenske/zimske pauze za povratak mišićnog tonusa, daleko u natjecateljskom/trenažnom periodu između intenzivnih intervala rada za što bolju razgradnju nusprodukta i kao zasebne treninge aktivnog oporavka za brži unos hranjivih tvari u mišiće i mentalni oporavak i pripremu za daljnji rad.

Uzimajući u kontekst samog treninga u Z1 kao aktivnog oporavka to možemo najlakše spojiti sa jednom trening vožnjom trajanja od 45 min pa do 1.5h , 2h (ako računamo pauze 🙂 )

Gdje gledamo u potpunosti smanjiti bilo kakvo vanjsko opterećenje (izbor ravnijeg terena, korištenje lakših prijenosa) i uživati na biciklu u dobrom društvu.

Bez adekvatnog oporavka nemoguće je zapeti jače, stoga bez pravovremenog Z1 treninga nema pomaka 🙂

 

PROČITAJTE JOŠ…

KM+ slatka brda

KM+ slatka brda

Ovdje kreće priča o brdima i zašto su nam toliko draga i važna u biciklizmu. Naravno razne su sad tu podjele brdo, gore, planine a mi to na biciklu doživljavamo kao brda tj uspon.

read more
Kamp Trogir 2024 2.0

Kamp Trogir 2024 2.0

Sad kad je završilo drugo izdanje biciklističkog Kampa Trogir, dojmovi su se malo slegli ali nisu nestali tu su jer osjećaji i sjećanja koje smo...

read more