Sad je već kasno otvorili smo temu koja da naslutiti da bicikl već posjedujemo ili je u planu nabave a sad se želite malo više informirati. Bez brige dobro ste odabrali i ovdje ćemo se potruditi pojasniti top 7 razloga za što će te kasnije otkriti da ih je barem još XY puta više. Prije nego krenemo dalje upozorenje, biciklizam stvara opasnu ovisnost od koje se samo rijetki oporave ali na srećom ona nema štetne posljedice tako da nema zabrane od strane svjetske zdravstvene federacije.
1. Prijevozno sredstvo
Krećemo od trenutka gdje i zašto je sve počelo. Radi se o 1817. godini i Karlu Von Draisu kojeg prema povijesnim izvorima možemo nazvati prvim biciklistom koji je na „Luftmaschine“ napravio prvih 13km za manje od sata, bez kočnica
Razlog nastanka je traženje alternative konjskom prijevozu kojeg je 1816. godine zadesila nestašica hrane i umiranje od gladi. Naravno to je bio tek početak nakon čega je slijedio tehnološki razvoj u smislu dodavanja kočnica, pedala, lančanika te ulazak bicikla i u sportske vode 1868. godine. Počelo sve u Europi a vrlo brzo se proširilo diljem svijeta te se procjenjuje da ih je na svijetu trenutno 2biliona.
Budući da taj broj trenutno nezaustavljivo raste moguće je da dok će se ovo čitati idemo debelo preko te brojke.
No vratimo se mi našoj temi bicikl kao prijevozno sredstvo koje je počelo s tom svrhom i bez obzira na mnogobrojne podjele i dalje ostaje pri tome. Bicikl će nas prevesti od A do B ili u krug te je zbog toga ovdje kod nas stoji na nr1. mjestu. Upravo ovdje leži prva ljepota u tom osjećaju da ste vlastitom snagom (ili zu pomoć e-motora) savladali određenu udaljenost i pri tome manje zagadili okoliš te napravili nešto korisno za svoje zdravlje.
- 1.2 Ušteda vremena pri traženju parking mjesta
- 1.3 Očuvanje okoliša
- 1.4 Smanjenje troškova javnog prijevoza
- 1.5 Povećanje vijeka trajanja auta – više bicikla manje auta
2. U zdravom tijelu zdrav duh
Sad idemo dalje dodirujemo se aspekta očuvanja i unapređenja zdravlja od tu nam i krilatica „U zdravom tijelu zdrav duh“ jer u današnje vrijeme svjedočimo nedostataku fizičke aktivnosti što uništava dobro stanje svakog ljudskog bića.
Bicikl radi višestruko jer nam nudi kretanje koje pozitivno utječe na stanje uma tim elementom.
Krećemo se, sve se oko nas brže mijenja, zamjećujemo boje, druge sudionike, totalno smo zaokupljeni i tu započinje prvi korak u čišćenju uma. Drugi bonus dolazi iz činjenice da je za kretanje potrebna fizička aktivnost koja za sobom povlači druge čimbenike koji ostavljaju pozitivan efekt na cijelo tijelo jer se prvenstveno radi o aerobnoj aktivnosti kojom jačamo srce, krvne žile, pluća, mišiće itd. Skupa se zaokružuje cijela priča oko zdravog tijela i zdravog duha. Vrlo korisno zar ne?
- 2.2 Poboljšanje zdravstvenog statusa
- 2.3 Smanjenje tjelesne mase
- 2.4 Veča radna učinkovitost
- 2.5 Više sreće, manje stresa
3. Nove avanture
Recimo sad da želimo bicikl koristiti više nego prijevozno sredstvo za male udaljenosti gdje čuvamo okoliš i šparamo na troškovima motornih vozila.
Vrijeme je za novi početak i mnogobrojne avanture. Svaki izlazak s biciklom van će biti nešto novo bez obzira koliko se puta negdje kretali po istom pravcu.
Zbog šarenog spektra modela bicikla svatko će se pronaći na svom putu bilo da se radi o cesti, šumi, blatu, gravelu, pisti i garantirano će uvijek to biti nova avantura.
- 3.2 Otkrivanje novih prostranstava
- 3.3 Povezivanje s prirodom
- 3.4 Učenje novih znanja
4. Povratak u djetinjstvo
Bez obzira na biološku dob nema ljepšeg osjećaja od povratka u djetinjstvo koje nam uz bicikl daje priliku za igru i zabavu.
Naravno možda nećemo moći izvoditi neke ludo opasne stvari koje smo mogli nekoć ili negdje vidjeli ali i dalje možemo osjetiti vjetar u kosi, slobodu kretanja i vožnje bez ruku.
Što tek mislite o tome da jurite niz brdo s nagnutom glavom i prsima blizu upravljača pokušavajući vidjeti koja će biti maksimalna brzina.
- 4.2 Igra
- 4.3 Zabava
- 4.4 Veselje
5. Pomicanje granica
Sad ovdje smo više orijentirani na samu činjenicu kad je dosta kao i potraga za granicom vlastitih sposobnosti. Krenemo polako pa kroz svakodnevnu upotrebu shvatimo da možemo odvesti 20km bez problema.
Nakon toga krenemo malo podizati letvicu pa se okušamo na 40km, zatim 60km, dok se nismo okrenuli već prelazimo 100km. Nije to sve tu su i drugi izazovi, koliko brzo možemo savladati određenu dionicu, možemo li osvojiti KOM ili se barem popeti na ljestvicu u top 10 ove godine te tako sve dalje redom možemo ih tražiti i lagano pomicati.
Skupa će nam graditi motiv te uvjeravati da one zapravo ne postoje privid su u glavi kojeg možemo savladati.
Naravno treba se tu pridržavati sigurnosnih pravila među kojima prvo ističemo upotrebu kacige, poštivanje prometnih pravila i drugih sudionika prometa te postupnost u samoj izgradnji kod postizanja određenih ciljeva u svrhu pomicanja granica.
- 5.2 Ravnica i brzina
- 5.3 Uzbrdica i komovi
- 5.4 Natjecanja, pehari i medalje
6. Nova prijateljstva
Biciklizam nije poput vožnje auta. Vožnja bicikla je sretna potraga. Stavlja vas u dobro raspoloženje, otvoreni ste za ideje i spremni za upoznavanje ljudi. Kad se vozite sami, možda pjevušeći veselu melodiju i nađete se kako se kotrljate pored nekog drugog zadovoljnog bicikliste koji ide svojim putem, ako ne progovorite prvi taj drugi biciklist će sigurno prvi probiti led i pozdraviti.
Poput planinara koji se sastaju na seoskom putu, prirodan ljudski odgovor je pozdraviti drugu osobu. Većina biciklista to radi, a reći ‘Zdravo’ nije samo slatka, rustikalna stvar – znate da imate nešto zajedničko s tom drugom osobom pa ste već dobro počeli.
Ako slučajno ne steknete prijatelje tijekom vožnje, pridruživanje biciklističkoj grupi zasigurno će proširiti vašu društvenu sferu. Još jednom svi imate zajedničku strast ali sa specijaliziranom biciklističkom grupom ta strast postaje više od vožnje bicikla. Ako se pridružite grupi koja se bavi nekom određenom vrstom biciklizma otvarate novu sferu zajedništva.
Možda je to vožnja seoskim stazama, brza vožnja cestama ili jurnjava kroz uske praznine između stabala, ali svi to volite i ovo je pravi način da se povežete.
7. Biciklizam fontana mladosti
Sveukupni zaključak svega što smo naveli zatvaramo s činjenicom o fontani mladosti. Bavljenje ovom zdravom fizičkom aktivnošću s kojom ćemo se vrlo lako zaraziti radi sve potrebno kako bi živjeli duže. Jedan od razloga leži u tome što je za razliku od drugih sportova biciklizam ima mali rizik od ozljeda što nam omogućava nesmetano bavljenje svih dobnih skupina.
Na primjer poznajemo neke 55-godišnje bicikliste koji izgledaju i kreću se kao da su bliže 35. godini, kao i 80-godišnjaka koji još uvijek vole voziti i to mogu jer se bave tim godinama. Tako da nema čekanja krenimo što prije treba uloviti kontinuitet kako bi osjetili sve prednosti koje bavljenje ovim sportom pruža.