Top 5 Biciklističkih trening ruta Zagreb

Donosimo vam suženi izbor trening ruta okolice Zagreba. Dosta je izazovno odabrati samo pet budući da imamo toliko mogućnosti odabira. Svakako za napomenu ove rute više su orijentirane za izvođenje specifičnih elemenata te su za preporuku svima koji traže sigurne lokacije za što bolju izvedbu treninga. Osim toga svaki trening će osim izazova pretvoriti i uživancija jer jedno ne ide bez drugoga. Kako ćemo prolaziti rute tako ćemo se dotaknuti određenih elemenata i skupa proći njihove važnosti.

Ruta nr1.

 

 

T – 2 i više Sljemena

https://www.bikemap.net/en/r/10583528

Za startnu lokaciju izabrali smo Jarun kao početak. Dosta vrlo jednostavno i svima poznati uspon na Sljeme. Prolazak kroz grad bit će sasvim dosta za zagrijavanje. Lagano ćemo poštivajući prometne propise sigurno se probiti kroz grad a konfiguraciju terena iskoristiti za zagrijavanje i aktivaciju. Svakako gledamo da ne krenemo prejako jer čuvamo energiju za sve što možemo izvoditi na usponima koje imamo ispred sebe.

Sljemenski uspon iz Zagreba koristimo za izvedbu raznih elemenata. Može nam poslužiti kao 20min ftp testiranje, dugi intervali s promjenama ritma, trening snage niža kadenca pumpanje povuci potegni.

Razlog za sve to leži u činjenici da je to uspon povoljnog nagiba 5,5% a dužine ovisno od kud mjerimo imamo 12km od skretanja s Gračanske ulice ili uzimamo u obzir Cener(10km) koji starta nakon druge serpentine.

Uspon na Sljeme nam pruža totalnu kontrolu terena, jednosmjerna ulica smanjeni promet te prostora da se možemo nesmetano koncentrirati na provedbu trening elementa kojeg imamo taj dan na rasporedu.

Jednostavna varijanta rute može biti Sljeme gore i dole povratak u Zagreb pa ponoviti još jednom ili varijanta spust prema Zagorju na Pilu, okret i ponoviti uspon s druge strane. Mi smo se ovdje odlučili za pokazati varijantu s usponom koji kreće iz Bistre i vodi nas s druge strane Medvednice do kraja crvenog spusta. Možete ga pronaći po imenom segmenta „Sljeme Bistra Rotor – Rotor“.

https://www.strava.com/segments/1458252

Ovaj uspon je napravljen za potrebe skijaškog kupa tako da je cesta izuzetno malo prometna a pred nama je  zanimljivih 5,8km s prosječnim nagibom od 8,8%.

Svojom težinom idealan je za provedbu raznih varijacija treninga promjene ritma ili specifično vo2max udaranje. Napomena cesta je dvosmjerna, promet minimalna tako da treba se pripaziti i držati svoje desne strane te biti dosta oprezniji u spustu jer koliko god strmi dijelovi prema gore pomažu kod izvedbe treninga treba se paziti za vrijeme spusta.

Osobno jedan od omiljenih uspona te je bilo pravo oduševljenje kad su ga pustili u pogon.

Za sve one hrabre koji se ne boje malo voziti po makadamu na kraju uspona postoji pravac koji vas može dovesti do vrha Sljemena samo trebate proći cca 3km makadama.

Nakon završenih uspona mirni povratak oko Medvednice na startnu poziciju Jarun. Sve skupa u totalu 83km s nešto malo više od 2000m elevacije. Sasvim dosta za provedbu težeg brdskog treninga.

Ruta nr 2.

 

 

T – ravnica 100 km

https://www.bikemap.net/en/r/10583538

Startna lokacija Jarun i tražimo što ravniji teren s minimalnim prometom. Krećemo prema jugu tj Pisarovini gdje ćemo imati nešto malo elevacije taman dosta za zagrijavanje i aktivaciju. Nakon Pisarovine, preko Lasinje dolazimo na ravni mirni pravac gdje možemo izvoditi razne elemente koji su orijentirani za trening brzine ili sprinta.

Jednom kad smo na ravnom potezu možemo raditi razne kombinacije intervale brzine iza auta ili motora jer imamo manje prometni teren ispred sebe tako da možemo slobodno dati po gasu bez straha bez smetnji prometa. Imamo preglednost i sigurnost potrebnu za izvedbu tih brzih elemenata koji nam najbolje simuliraju uvjete na utrkama. Tako su i brzine kretanje iza auta/motora preko 50km/h. Osim toga na ovim dijelovima možemo se zaigrati i provedbom kombinacije sprinta ili kružnih smjena ako smo s grupom na treningu.

Nakon što odradimo željene elemente vraćamo se natrag drugim pravcima koji su nam na raspolaganju.

Alternativa ovoj ruti može biti varijanta oko Velike Gorice koji je totalna ravnica no međutim na dijelovima dosta naseljenije i prometnije te u proteklih par godina dosta je dijelova gdje još uvijek traju radovi na cesti. Svakako je ruta za uzeti u obzir:

https://www.bikemap.net/en/r/5557547

Ruta nr 3.

 

 

T- dužina/distanca/elevacija

https://www.bikemap.net/en/r/10583558

Trening ruta koja pruža sve potrebno za provedbu težeg treninga dužine/distance.

Startnu lokaciju biramo Jarun te se što bržim putem probijamo minimalno kroz grad prema Samoboru od kud lagano krećemo prema Žumberku gdje radimo jedan zanimljivi ali teži krug koji će nam dati potrebnu dužinu i elevaciju. Tako dolazimo do totala Jarun-Žumberak-Jarun 134km s preko 2200m elevacije.

Ovdje ima svega od kraćih uspona do srednje dugih, blažeg i strmijeg nagiba. Osim toga na ovoj ruti jednom kad prođemo Breganu totalno smo u prirodi, minimalni promet, izvori pitke vode na raznim lokacijama. Teren je takav da će nam pružiti kombinacije prirodnih intervala, mir tišinu za izvedbu te dosta vremena za uživanje u pogledu i kretanju. Na nekim dijelovima nešto slabija kvaliteta ceste gdje treba pripaziti i velika većina je dok se penjemo tako da nema problema oko pronalaska idealne putanje.

Jedan ovakav trening uz pravilno doziranje uzimam nam 4:30-5h vremena što spada u idealnu kategoriju distance koju koristimo za razvoj izdržljivosti. Kod ovakvih treninga najviše računa treba voditi o pravilnom doziranju intenziteta. Ne želite sve izbaciti na prvom usponu „Stojdragi“ već se treba rasporediti za sve što dolazi nakon toga. Osim raspoređivanja treba voditi računa o redovitom unosu hrane i pića. Idealno u rasponima 10-15min popiti malo a 20-30min pojesti. Srećom već spomenuti izvori pomoći će kod nadopune vode dok u manjim mjestima imate trgovine gdje možete odraditi nadopunu putne hrane ukoliko vidite da nedostaje.

Želite se s ovog tipa treninga vratiti lagano umorni ali ne totalno prazni. Bolje pojesti više za vrijeme trajanja te nikako si dozvoliti dolazak u fazu „bonkanja“. Jednostavno ovo se može opisati jesti, piti, voziti i uživati.

Ruta nr4.

 

Zagreb vs Zaprešić

https://www.bikemap.net/en/r/10583593

Kraća dinamičnija ruta koja povezuje dva grada. Idealan trening poligon za provedbu anaerobnog treninga. Zašto? Kombinacija je to kraćih strmih uspona koje možete savladati od 30sec do 5min što je sasvim dovoljno za ciljani rad u anaerobnim zonama.

Start s Jaruna te lagani prolazak kroz grad koristimo za zagrijavanje. Aktivaciju odradimo na izlasku iz grada tj prolazak kroz Zaprešić. Sve što se krije iza grada su serije kratkih uspona koji su svi jako dobro povezani, minimalno prometni a najbolje od svega je izuzetno dobra kvaliteta ceste.

Promet nije minimalan i da se pratiti a sve što nas zanima su usponi na kojima radimo intenzitet dok odmaramo u spustu, vježbamo tehniku spuštanja uz oprez i koncentraciju.

Ruta koja je nacrtana može poslužiti kao vodilja i pravac a mašti na volju si možete prepustiti biranje željenog smjera. Sve što trebate voditi računa je dok se provode anaerobni intervali da želite imati pauzu minimalno dugu kao interval pa tako ako radimo uspon forsirano recimo 2min tražimo minimalno 2min pauze. Što nam je dosta za spust i pripremu ulaska u sljedeći. Nije nikakva greška ako je pauza duža od intervala, slobodno se zaustavite pojedete, popijete i krenete dalje. Samo pazite da vam pauze nisu kraće od intervala.

Ovo je primjer rute za trening gdje se igramo s prirodnim intervalima. Dosta slično situacijama na utrkama gdje nema pravila koliko dugo će trajati paljba tj interval.

Tako da slobodno se zaigrajte s rutom Zagreb vs Zaprešić. Pružit će vam sve što trebate.

Ruta nr5.

 

 

https://www.bikemap.net/en/r/10583682

Čuvamo najbolje i najteže za kraj, Plešivica. Definitivno najdraži trening poligon jer ima sve što nam treba. Držimo se u relativno malom prostoru a priroda terena je takva da nas vodi gore dolje po svim varijantama Plešivice te tako u 4 uspona pri maloj kilometraži vrlo lako skupljamo preko 2500m ukupne elevacije.

Startna lokacija ove rute nam je grad Samobor iz kojeg cijela priča starta. Ovo je izvedenica penjanja iz raznih smjerova dok za spuštanje koristimo najbolju cestu koja vodi od vrha prema Rudama i natrag do Samobora. Početnu lokaciju koristimo i kao nadopunu rezervi hrane i vode jer na ovakvom terenu ne želimo ostati prazni. Usponi koji se na ovom malom području kriju idealni su za provedbu raznih trening varijacija od kojih možemo izdvojiti laktatnu toleranciju, vo2max, snaga brda,  itd.

Dinamičan i zahtjevan trening poligon na kojem imate sve što vam treba. Ruta je samo jedna varijanta jer tu postoje još brojne alternative koje se mogu dobro ukomponirati.

Dosta jednostavno gore rad, dole odmor uz mogućnost skraćivanja i produživanja. Samo odvesti ovu rutu dat će vam sasvim dosta intenziteta bez razmišljanja.

Pazite samo da se pravilno rasporedi snaga od prvog do posljednjeg uspona. Oprezno na spustu bez previše jurnjave jer određeni dijelovi prolaze kroz centar mjesta tako da se očekuje nešto više prometa. Za kraj kao kod treninga dužine jesti, piti uživati a pauze uzimati prema potrebi pogotovo na vrhu uspona gdje treba uzeti koju minutu za uživanje u pogledu.

Ovako završavamo izbor „Top 5 trening ruta Zagreba“

Nadamo se da će vam biti od pomoći kod pronalaska željene lokacije. Naravno ovo je samo jedan od primjera jer kao što smo rekli postoji toliko puno raznih mogućnosti gdje zapravo možete svaki dan izabrati nešto novo.
Svakako bih voljeli isprobajte neku od ovih ruta i  javite nam svoja iskustva.

PROČITAJTE JOŠ…

Baza je Baza

Baza je Baza

Možda ste već nešto o ovoj temi čitali, čuli ili debatirali. Ovdje bi sad gledali malo dublje proći sve skupa te pružiti pravilne smjernice oko njenog punog značenja.

read more
Istria 300 „Ride your Limits“

Istria 300 „Ride your Limits“

Podignite svoju formu na nivou više kako bi mogli uživati u svemu što Istra ima za ponuditi te na kraju biti jedni od onih koji će doživjeti „Ride your Limits“

read more