Priča započinje osnutkom Felt kompanije 1991. godine, prema navodima Wikipedije 1994., od strane osnivača Jima Felta iz Kalifornije. Ova relativno kratka povijest tvrtke donijela je na tržište brojne novitete, uvijek težeći bržim i efikasnijim biciklima za različite svrhe – od MTB-a, cestovnih bicikala, triatlona, do bicikala za pistu. Felt se povremeno pojavljivao na našim prostorima sve do početka 2023., kada je službeni zastupnik postao Piv-bicikli.hr.
Sada, nakon pređenih 5306 km na treninzima i utrkama, imam pravi dojam o biciklu. Sve je započelo “Danom novog bicikla” 30. ožujka, koji je bio mali šok jer je zahtijevao prilagodbu pozicije i potpunu prilagodbu usjedanja na bicikl. U prosjeku, taj proces traje od 200 do 500 km, ali meni je trebalo malo duže zbog potrage za savršenom pozicijom. No, nakon puna 2 tjedna, sve je sjelo na svoje mjesto i prava zabava mogla je početi.
Prvi snažan dojam ostavila je sama boja bicikla. Dizajn je jednostavan, s čistim i ravnim linijama okvira, koji spada u kategoriju “all aroundera” više nego aero. Točno to sam želio pri odabiru od tri verzije modela:
- VR Endurance Road,
- FR Road Race,
- AR Aero Road.
Mene je naravno privukao FR Raod Race tako da je odabir bio jasan. Sad nakon boje i dizajna koji je oduševio tu je došlo do ujedno upoznavanja s tehnologijom koju se na neki način izbjegavalo a to su disk kočnice na cestovnom biciklu. Nije bilo straha samo evo prilika da iz prve ruke osjetim sve ono što su drugi rezimirali. Daleko najveću nepoznanicu na cjelokupni dojma je bilo pitanja kako to da sajle nisu integrirane unutar okvira već se drže starije metoda vanjskog provođenja.
Za prvu ruku najbolji je bio komentar od prijatelja koji je rekao „Noćna mora za influencera ali pravi raj za mehaničara“. To su sad detalji i zapravo je prava istina jer servis bicikla koji uključuje mijenjanje sajli je uvelike otežan kad su one provedene kroz ramu dok se s druge strane gubi nešto pri samoj aerodinamici kao i estetici koju su svi ostali proizvođači doveli do savršenstva.
Jedno od razmišljanja je bilo da možda kad se radi o električkim grupama poput Srama ili novog Shimana onda te sajle ne postoje jer jedna grupa je bežična a druga polu tako da se tim putem sajle miču iz jednadžbe.
Bilo kako bilo mene osobno ne smetaju jer se više orijentiram na same vozne karakteristike bicikla.
Tako je bilo više nego dosta prilike u 5306 kilometara da se isproba sve.
Na prvom mjestu udobnost i ravnica.
Odlika svakog dobrog bicikla je da je tvrd kad ga treba pritisnuti a opet da je komforan. Pokazalo se točno. Doslovno se svaki watt prenosi iz tijela na pedale te kroz bicikl a da pritom mogu voziti satima i danima ako treba bez osjećaja zatezanja ili bolova u bilo kojoj regiji tijela.
Zatim brzina reakcije i upravljivost koja se pokazala direktna i precizna. Bilo da se radi o velikim ili malim brzinama kontrola je na mjestu pogotovo kad se zareda serija brzih zavoja. Takav osjećaj je jednom prilikom doveo do tolikog opuštanja kroz zavoj koji se prošao uz naginjanje i željom za pedaliranjem da se pedalom udarilo pedalom od tlo. To je ta sloboda koju pruža kontrola bicikla kad i prilikom savladavanja zavoja i naginjanja imate osjećaj da ste u potpunosti sigurni te da još ima prostora za brzinu i prolazak.
Snaga sprinta
Ovdje je dosta jednostavno želimo što brže i jače savladati kratku dionicu bez uvijanja bicikla u bilo kojem segmentu počevši od volana, do pogona i kotača. Pokazalo se da funkcionira te da prema zabilježenim podatcima sve se prenosi te da nema gubitaka snage, ubrzanja i konačne brzine. Kod tog balansiranja pri većim silama uvelike pomaže i kvaliteta kotača koji dolaze serijski s biciklom.
Radi se o modelu Reynolds AR 41 koji se osim sprinta pokazao izuzetno brz i u ravnim dionicama. Opet dosta brzi ali ne i neudobni tako da vas bacaju i ne previsoki tako da ne reagiraju u situacijama jakog vjetra koji zna biti opasan pri bočnim naletima.
Savladavanje uspona
Ovdje sad dosta važnu ulogu odigrava sama težina bicikla kao i samog bicikliste kad govorimo o pomicanju najboljih vremena. Prema specifikacijama model Felt FR Advanced bez dodataka poput torbica, bidona, biciklističkog kompjutera teži 7,73kg. Nije puno ali nije ni malo. Sve skupa normalna težina s obzirom na opremu koja je unutar standarda.
Važna stavka kao i kod ostalih elemenata da se osjeti kako svu uloženu snagu prenosimo na bicikl s kojim gledamo što brže savladati željenu brdsku dionicu. Kao kod sprinta nema gubitaka sile ma da moram dodati dizanje na noge je postalo posebno zanimljiv događaj budući da je bicikl izuzetno tvrd u prednjem dijelu čemu velikim dijelom doprinose disk kočnice zbog kojih je pojačanja prednja vilica i zbog debljeg thru axla koji drži prednji kotač osjetno je taj prednji dio čvršći što vam automatski daje osjećaj boljeg prijenosa sile i udobnosti jednom kad ste na nogama.
Nizbrdice, brzina, kontrola i adrenalin
Ovo je sad najzanimljiviji dio. Tu smo dakle disk kočnice na cestovnom biciklu. Od samog početka bilo je dosta protivljenja sa svih strana ali tehnologija se razvija i pokazuje da cijeli svi polako prelazimo na novu tehnologiju. Kao i sve novo ima dosta toga što plaši ali opet treba podvući crtu te izvući najbolje od svega.
Sad odmah na prvu nema što sve što je dobro koči bolje, jače i dobro je uglađeno.
Jake su sile ali ne kao na brdskim biciklima. Nekako su prilagodili cestovnom svijetu. Dakle grizu, koče ali ne previše jako. Najveća prednost se osjeti naravno po mokrim uvjetima. Tu se sila ne mijenja koči jednako kao da je suho samo treba pripaziti pogotovo ako imate naviku s rim brakeom kojem treba duže vremena da krene kočiti po kiši s diskovima to je momentalno. Doduše po mokrom će proizvoditi malo više zvukova na što se brzo naviknem.
Tako sad s ovim načinom možete nizbrdo dosta kasnije početi kočiti i nema straha da će popustiti samo opet ponavljam ne treba pretjerivati. Treba si dati vremena i naviknuti na nove sile. Sljedeća super stvar koju sam i prije spomenuo je tvrdoća prednje vilice koja je povezana s thru axl zatvaračem koji daje izuzetno krutost prednjem dijelu bicikla koja se osim kod dizanja na noge osjeti i prilikom prolaska kroz zavoje.
Bicikl je izuzetno direktna te s vremenom dobijete osjećaj kao da se vozite po tračnicama. Tamo gdje ste zamislili skrenuti on prati bez uvijanja i gubljenja momenta prolaska. Sve skupa to daje pojačanju sigurnost i povjerenje u raznim situacijama. Tako sad dobivamo više brzine, kontrole, uživancije i adrenalina spuštajući se nizbrdo.
Jedino malo upozorenje i zapravo glavna najveća razlika između rim i disk kočnica je kod samog održavanja. Disk kočnice traže vremena i malo više pažnje. Kod rima je dosta jednostavnije imamo sajlu, 2 pakne i tu nema neke velike nauke. Zamjeniti kad se potroše te isto tako sa sajlom. Dok ovdje kod diska treba više vremena uložiti u čišćenje i namještanje. Sve je to blizu u svega par milimetara tako da svaki pomak i nepravilno održavanje će izazivati razne zvukove i struganja koje baš ne volimo čuti dok smo na biciklu.
Jedan od glavnih savjeta koje mi je dao mehaničar iz Pro Toura Zoran Pohrebny je dok se radi kompletno pranje bicikla treba skinuti pakne dole, razmaknuti klipove te ih dobro oprati. Razlog je u kočenju koje stvara mikro prašinu koja ulazi između plastičnih kalipera zbog čega oni krenu neravnomjerno izlaziti van tj kočiti i to izaziva probleme kod namještanja. Nije to puno posla svega par dodatnih minuta, slobodno se poslužiti bilo kojim sredstvom za čišćenje kočnica i oprati sve te kad se vrate pakne u čeljusti podesiti prema disku.
Sve skupa od početka je mali šok ali jednom kad se ulovi ritam ide bez problema. Sad još nisam došao od faze kad treba mijenjati ulje ali dok drži i dok grizu ne treba ništa dirati.
Tako sad smo pokrili više-manje sve dijelove. Bicikl jednostavno oduševljava bilo da se radi o kraćim ili dužim treninzima i utrkama. Ne stvara zamor već predstavlja uživanciju od početka do kraja. Možda najvažnije radio kako urica ništa se ne kvari a dugi test još traje. Vidjet ćemo kakve će biti reakcije nakon sljedećih 5000km.
Rezimirajući sve prednosti i nedostatke, Felt FR Advanced ima nekoliko jasnih prednosti: izvanredan dizajn, privlačna boja, precizna kontrola, iznimna udobnost, brzina, pouzdana reakcija, visoka kvaliteta izrade i čvrstoća. Međutim, jedini minus koji se vidi ali ne i osjeti su vanjske sajle mjenjača.
Za tehničke zaljubljenike, vrijedno je napomenuti da je opremljen kompletnom Shimano Ultegra R8000 opremom s prijenosima semi compact 52/36 i kazetom 11-30. Za dodatnu brzinu uz udobnost, tu su kotači Reynolds AR41, koji dolaze standardno s biciklom.
Ukoliko želite saznati više detalja o modelu Felt FR Advanced, možete ih pronaći na stranici: https://piv-bicikli.hr/hr/kategorije/cestovni-bicikli/felt-fr-advanced-bbjaa03000054
Iskreno se nadam da vam je ova recenzija korisna te da će vam pomoći u donošenju odluke o pronalasku bicikla za sebe.
Sretno i uživajte u svakom kilometar/satu na biciklu.