Pripreme hrvatske biciklističke reprezentacije „Brodarica 2022“

Zadovoljni smo se vratiti s još jednih uspješno odrađenih priprema u Brodarici, lokaciji koja već tradicionalno godinama okuplja mlade hrvatske bicikliste.

Već kod samog planiranja zbog poznavanja situacije s vremenom imali smo na izboru dva tjedna što se pokazalo dobitno jer prvi planirani u periodu od 2 – 6. ožujka smo morali u posljednji tren otkazati zbog loše vremenske prognoze.

Zbog toga su pripreme pomaknute na sljedeći koji nam je bio rezervni 9 – 13. ožujka. Pun pogodak je nas je vrijeme savršeno poslužilo od prve do posljednje minute. Nešto malo marčane bure koju smo osjetili samo je dodatno popravila raspoloženje uz minimalne probleme vezane kod izvođenje treninga.

 

 

Zbog želje da skupimo što više mladih, perspektivnih biciklista broj sudionika bio je nešto veći jer smo zaokružili više kategorija počevši od žena kadetkinja, muških kadeta, juniora i U23. Dobili smo total od 33 biciklista koji su bili u mogućnosti odazvati se pozivu.

Nažalost nedostajala su nam neka od jačih aduta koji nisu mogli prisustvovati zbog klupskih i školskih obaveza.

Tako veliku grupu trebalo je dobro koordinirati te za svaki trening raspodijeliti što je sve glatko bez ikakvih problema pošlo za rukom pratećoj ekipi  „Tomislav Zadro, Robert Pečnjak, Pavel Potočki, Hrvoje Tisaj,Dragan Ilioski“. Hvala ekipa za sav uložen trud i energiju bez koje ove pripreme ne bi mogle proći ovako uspješno.

Budući da su sjećanja na pripreme još svježa volio bih da skupa prođemo svaki dan kako bi dobili što bolji uvid što se točno radilo kako bi zadovoljili sve ciljeve koje smo stavili pred sebe.

1. dan

Planirani dolazak i okupljanje u pansionu Zlatna Ribica, Brodarica je bio zakazan u 12:30h kako bi se odradilo prijavljivanje u sobe te odlazak na dogovoreni ručak u 13:00h

Što zbog želje ili blizine neki su došli malo prije tako da smo se uspjeli skupiti. Već prvi pogled je dao do znanja da se radi o velikoj grupi te da će biti potrebna dobra organizacija kako bi sve funkcioniralo kako treba. Pokazalo se to odmah od starta gdje smo službeno pripreme otvorili s ručkom, riječima pozdrava nakon završetka te odlaskom na prvi uvodni trening u 15:30h

Današnji zadatak je bio lagano protezanje nogu nakon puta, malo aklimatizacije na klimu za sve koji su došli s drugih krajeva Hrvatske. Već od samog starta podijelili smo se na tri grupe, prvenstveno radi sigurnosti ali i doziranja opterećenja. Ritam aktivng oporavaka je ono čime smo se danas bavili i prema kategorijama dozirali vrijeme trajanja treninga tako da smo svi gotovi unutar dva sata.

Povratak u hotel, večera te malo duži sastanak u sali za druženja gdje smo odradili malo duže upoznavanje te prezentaciju programa za dane koji su bili pred nama.

 

 

2. dan

7:00 – okupljanje za laganu šetnju prije doručka u koju smo ubacili vježbe za razgibavanje i dinamičko istezanje

7:30 – doručak

10:00 – odlazak na trening koji je danas bio provjera stanja koju smo sproveli kroz igru savladavanja jednog od lokalnih uspona Jelinjak. Naravno glavni cilj je doći gore što je brže moguće kako bi kasnije usporedili vremena s parametrima ostalih biciklista koji su se na tom usponu okušali.

Preteško je bilo reći da se ovdje radilo o testiranju jer se nisu koristile suvremene metode već jedna starija koja dobro posluži kad je ovako velika grupa u pitanju da dobijemo sliku trenutnog stanja. Svi sudionici su se ozbiljno primili posla te smo dobili relativno dobru uvodnu sliku. Radio se samo jedan pokušaj tako da nije bilo prilike za ispravak što nije bilo niti potrebno.

Prije samog početka odradilo se zagrijavanje, mala aktivacija zatim grupni napad na uspon. Nakon završetka i okupljanja svaka grupa je odradila sa svojim trenerima nastavak treninga.

Juniori uz prisutnost kadeta koji su pokazali da mogu dosta dobro parirati odradili su još jedan duži uspon ali kontroliranim tempom. Sve skupa trening smo završili unutar tri sata nakon čeka je uslijedilo, tuširanje, istezanje te ručak kojeg smo gledali svaki dan tempirati u 14h.

Nakon toga malo više odmora slobodno vrijeme te poslijepodne okupljanje ispred plaže gdje smo zajedno prošli temu mjera oporavka nakon treninga od kojih jedna uključuje hlađenje nogu u moru što je postala svojevrsna tradicija priprema. Dosta velik broj se okušao, kratko šokirao noge do razine prepona hladnim morem te osjetio blagodati učinka ove mjere oporavka. Bilo je hrabrih koji su poželjeli i zaplivati što smo naravno zaustavili.

Slobodno vrijeme do večere koju smo ciljali u 19h.

Nakon večere grupni sastanak za pregleda dana, analizu što smo radili, pripremu za sljedeći dan, te otvorena debata na temu važnosti pravilne prehrane u biciklizmu što se sve skupa nadovezuje na mjere oporavka.

22:00h je bilo vrijeme za odlazak u sobe i spavanje koje su od samog početka bile poštivane te u vrlo maloj mjeri nešto malo prekršene.

 

 

3. dan

7:00 – okupljanje za laganu šetnju prije doručka u koju smo ubacili vježbe za razgibavanje i dinamičko istezanje. Danas smo imali malo kašnjenje jednog člana ekipe koji je bez dodatnih sklekova vodio razgibavanje,

7:30 – doručak

10:00 – odlazak na trening kojeg danas usmjerujemo na razvoj snage sprinta kroz zanimljivu igru izvedbe u parovima a nadopunili smo ga kružnim smjenama za rad na tehnici i brzini. Tako da smo danas imali dosta raznovrstan trening.

Kao i prvog dana dijelimo se u tri grupe podjednakih veličina zbog sigurnosti i doziranja opterećenja te tako svaka grupa izvodi svoje zadatke prikladne za dobnu kategoriju.

Zbog prirode izvođenja sprinta u parovima došlo je do pokazivanja velike borbenosti te davanja maksimuma svakog sudionika. Kružne smjene su išle dosta glatko za kategorije juniore i kadete dok su kadetkinje bile u manjim problemima što se kroz par ponavljanja ispravilo te će uz nastavak vježbe biti još bolje.

Danas su svi odradili malo više od planiranog jer nam je trebalo dosta vremena za doći do sigurne lokacije za izvedbu treninga kao i povratak. Ništa pretjerano juniori s kadetima su završili za nešto malo više do 3 sata. Sasvim dosta da svi stignu na zakazani ručak u 14h.

Zbog nešto malo dužeg boravka na treningu današnje poslijepodne je bilo slobodno uz dodatak za sve koji su bili željni protegnuti noge na biciklu odradili smo turističkih 20-ak kilometara tj 50minuta u svrhu demonstracije izvedbe laganog treninga za oporavak.

Možda zvuči čudno al ponekad je teže izvesti lagani trening nego teški jer smo na biciklu svi nekako skloni malom pretjerivanju.

Vježba se pokazala učinkovita svi koji su odradili ovaj dio noge su na neki način izmasirali te pročistili glavu od treninga što i je svrha ovakvih trening, opuštanje glave i tijela.

Večera standardno uhodana u 19h nakon koje je uslijedilo druženje, pregledan i analiza dana te detaljnije objašnjenje što se radi sljedeći dan. Osim toga od tema koje smo skupa prošli na otvorenoj debati su bile važnosti izvedbe ovakvih treninga, poštivanje pauza te odabir adekvatne odjeće za određene vremenske temperature bilo da se radi o treningu ili utrci.

22:00h odlazak u sobe na spavanje koje se znalo malo produžiti ali bez kršenja kućnog reda

 

 

4. dan

7:00 – okupljanje za laganu šetnju prije doručka u koju smo ubacili vježbe za razgibavanje i dinamičko istezanje

7:30 – doručak

10:00 – odlazak na trening. Sad već treći dan za redom što je za neke možda bilo i prvo iskustvo povezivanje više treninga za redom iskoristili smo za brdske intervale igrajući se doziranje ispod, iznad praga kao glavnim dijelom treninga dok je drugi dio bio usmjeren na zabavniji dio kontrole grupne dinamike i vježbe tehnike spuštanje.

Svaka kategorija prema svojim sposobnostima odradila je 2,3,4, uspona na Jelinjak u glavnom dijelu te drugi dio po ostalim usponima iznad Primoštena što je mirni, manje prometni lokalitet koje je pravi mali raj za biciklističke treninge mlađih dobnih skupina. Razlog tome nije samo manjak prometa već kvaliteta cesta te dinamika prirodnog terena.

Kategorija Juniori/U23 zaokružila je trening s 3 sata trajanja i 1800m elevacije.

Nakon treninga, istezanje, tuširanje i sad već redovno ručak u 14h. Nakon toga malo odmora a nakon toga lakša aktivnost vezana uz temu pranje i održavanje bicikla.

Budući da je dosta velika grupa nismo prali sve bicikle već jedan pokazno i jedan nasumično odabran iz grupe. Sasvim dosta da se neki podsjete a neki nešto novo nauče te shvate važnost vođenja brige o ispravnosti i čistoći bicikla.

19:00 večera nakon koje kao i proteklih dana slijedi grupni sastanak, analiza dana te organizacija sutrašnjeg dana uz otvorenu debatu na teme iz biciklizma od kojih je glavnu ulogu imalo važnost kvalitete treninga za pravilan razvoj kroz kategorije.

Već od samog početka priprema bili smo dosta iznenađeni količinom predznanja koje su svi stekli što kroz matične klubove, trenere i suvremene tehnologije te znanje koje je danas znatno dostupnije. Tako je bila divota provoditi treninge kad većina poznaje svoje zone uz koje su osim poštivanja pokazali veliku motiviranost i predanost od prvog do posljednjeg dana priprema.

22:00 – odlazak na spavanje, odmor i oporavak za posljednji dan priprema kojeg završavamo treningom dužine/distance.

 

5. dan

7:00 – okupljanje za laganu šetnju prije doručka u koju smo ubacili vježbe za razgibavanje i dinamičko istezanje

7:30 – doručak

10:00 – odlazak na posljednji trening dužina/distanca u kojoj nismo pretjerivali kod vremenskog trajanja budući da je četvrti dan za redom te da je sve bilo koncipirano kako bi mogli odraditi zadane treninge.

Obujam treninga na pripremama malo premašuje zadane okvire satnice na koju je većina navikla tako da one spadaju u udarni period koji nakon završetka će tražiti malo više vremena za oporavak, što će biti sasvim dosta da se nadoknade  školske obaveze.

Tako su nam danas raspoređene grupe redom odradile

  • Kadetkinje nešto više do 2:30h
  • Kadeti 3 sata u 94 kilometra s 1000m elevacije
  • U23/Juniori 4 sata, 120km s 1400m elevacije

Nakon ručka pakiranje, pozdrav i odlazak svatko svojim domovima.
Svi skupa bogatiji za nezaboravno iskustvo koje će vjerujemo pomoći svima ne samo u nastavku sezone već i za izgradnju potpune biciklističke karijere.

 

 

Kraći rezime

  • Pripreme na kojima smo ostvarili sve zadane ciljeve
  • upoznavanje s mladim nadama hrvatskog biciklizma
  • ostvarivanje zajedništva grupe kroz miješanu ekipu cestovnih i brdskih biciklista koji su radili kao jedno
  • provjera trenutnog stanja forme
  • brušenje forme za nadolazeću sezonu
  • dijeljenje što više znanja i iskustva iz svijeta biciklizma

Pripreme su završile. Vjerujem svi smo bogatiji za iskustvo više.

Pohvale svim sudionicima za radi i disciplinu koju su pokazali od prvog do posljednjeg kilometra. Sve što smo si zadali odrađeno je iznad svih očekivanja, tako da želimo svima nastavak razvoja pravim smjerom. Redovni trening, rad, borba te za kraj samo malo sportske sreće i rezultati neće nedostajati.

Photo, video by Hrvoje Tisaj

Izbornik,trener reprezentacije
Matija Kvasina

PROČITAJTE JOŠ…

Baza je Baza

Baza je Baza

Možda ste već nešto o ovoj temi čitali, čuli ili debatirali. Ovdje bi sad gledali malo dublje proći sve skupa te pružiti pravilne smjernice oko njenog punog značenja.

read more
Istria 300 „Ride your Limits“

Istria 300 „Ride your Limits“

Podignite svoju formu na nivou više kako bi mogli uživati u svemu što Istra ima za ponuditi te na kraju biti jedni od onih koji će doživjeti „Ride your Limits“

read more