Kamp Trogir 2024 2.0

Sad kad je završilo drugo izdanje biciklističkog Kampa Trogir, dojmovi su se malo slegli ali nisu nestali tu su jer osjećaji i sjećanja koje smo ulovili tamo traju i traju.

Nakon rezimea prošle godine jedna od glavnih povratnih informacije bila je više dana. Iz tog razloga za ovo izdanje smo išli prema modelu od ponedjeljka 11. ožujka do nedjelje 17. ožujka uz povezivanje s nastupom na 3. Skradin Granfondu. Ostali smo fleksibilni jer se računalo da ne mogu baš svi potegnuti puni te su mogli dolaziti i naknadno u danima što se u na kraju i desilo.

Budući da smo nakon povratka dobili dosta upita kako je bilo, što se radilo itd. Donosimo sad jedan opsežniji izvještaj koji će nam ujedno ostati za uspomenu i sjećanje.

Sve kreće od planiranja i dogovaranja termina u čemu nam je dosta pomoglo što se Skradin Granfondo pomaknuo na ožujak. Termin koji se pokazao pun pogodak te će ostati u tom periodu i za sljedeća izdanja uz naravno neizbježne dopune i unapređenja.

 

 

Kad smo dobili termin sljedeći je korak dogovor s vlasnicima hotela Pašike i restorana Pizzeria Mirkec koji su isto tako biciklisti iz kluba BK Kairos te su sa nas osigurali smještaj, prehranu te sve ostale moguće usluge po promotivnim cijenama. Radi se ovdje više o međuklupskoj suradnji gdje nas sve skupa povezuje biciklizam.

Kad smo dobili te detalje na red je došlo slaganje trening programa, radionica i ostalih rasporeda u kojima će biti više govora kad krenemo s opisom po danima.

Sljedeći korak je potraga za sudionicima odnosno biciklistima. Prvo smo krenuli od članova Kluba „Škola biciklizma Zagreb“ te Km+ klijenata, zatim pozivi prema klubovima s kojima usko surađujemo BK Dinamo te BBK Krpelj i na kraju je uslijedio vanjski poziv putem društvenih mreža.

Zbog same kvalitete održavanja programa gornji limit smo postavili na 16 sudionika jer smo znali da će nam se pridružiti lokalni biciklisti.

Kad je sve bilo spremno krenulo se u realizaciju kampa. Prvo smo trener Filip i ja krenuli na put u subotu 9. ožujka kako bi stigli pripremiti posljednje detalje prije dolaska ostalih sudionika. Ujedno u planu je bila pomoć BK Kairosu oko organizacije utrke Xco Zimske lige Dalmacije. Kiša i slabo vrijeme je malo poremetila planove te se njihova utrka prebacila na sljedeću subotu 16. ožujka.

 

 

Par dana prije polaska svi smo lagano gledali vremenske prognoze i nije izgledalo baš najbolje. Usudim se reći bilo je govora i oko otkazivanja ali znali smo nije moguće da u Dalmaciji kiša pada cijeli tjedan. Sad subotu smo putovali polako baš po kiši. Govorili si neka sad će se ispadati i mi ćemo dobiti dobro vrijeme. Baš kako smo govorili to se i desilo jer već putem prema dole vremenska prognoza se popravljala.

Dakle evo došli smo u subotu smjestili se, ulovili večeru, malo odmorili te gledali i dalje u prognozu s velikim optimizmom.

Sutradan u nedjelju izašli smo lagano na bicikle uloviti par kilometara u blizini Trogira točnije po Čiovu. Vrijeme je bilo baš oblačno, tmurno bez kiše s dosta vjetra i sve zatvoreno oblacima. Gledajući nismo mogli vjerovati jesmo li mi na pravom mjestu.

Gdje je sunce, more, toplina nestala ali znali smo sve će se to promijeniti.

Sad kad je sve spremno i kamp kreće možemo spomenuti koja je bila glavna tematika.

Kilometraža – elevacija – satnica – prehrana

 

 

Glavne su teme koje će te vidjeti da se provlače iz dana u dan. Gledali smo da odradimo što više povezanih dana bez pauza a da bi to uspjelo trebalo je paziti da niti jedan dan ne odemo prejako ili predugo kako bi se uspjeli koliko toliko oporaviti za sljedeći. Iz tog razloga imali smo prvi dan lagani uvodni okupljanje zatim sve ostale do subote lovimo

3:30 – 4:30h vremena na biciklu. Zatim subotu malo više odmora i nedjelja primjena svega što smo prošli na Skradin Granfondu.

1. Dan ponedjeljak 11. Ožujka

Službeni početak biciklističkog Kampa Trogir 2024 2.0

Zamišljeno da se krene na put u jutarnjim satima te dođe do Trogira da 13h. Lovi se lagani ručak zatim uvodni aklimatizacijski trening.

Prvi sudionici koji dolaze su Lucija Fileš, Gradimir Picek, Marijo Vranaričić i Vedran Rapo. Ostali zbog obaveza nisu stigli uloviti prvi dan.

Oblaci od jučer su se danas pretvorili u kišu koja je padala u epizodama kratkih pljuskova. Dok su se svi smjestili i ručak odradili ceste su i dalje bile mokre ali se sunce probijalo sa svih strana. Odlučili smo da umjesto biciklističkog treninga za aklimatizaciju odradimo šetnju. Razloga je više. Ovaj tip treninga je laganog karaktera te služi više za opuštanje koje po mokrim i skliskim cestama nije toliko ugodno ni sigurno.

Velika sreća je bila što smo vidjeli da se prognoza totalno popravila za sve ostale dane te smo znali da nam kilometara neće nedostajati. S druge strane taman izlazimo iz zimske baze te smo navikli na hodanje, planinarenje i trčanje te nam ovaj oblik kretanja predstavlja zadovoljstvo. Uz to u pomoć je došlo sunce koje se probilo te otkrilo sve divne boje mora, plaža i prirodnog prostranstva koje smo ulovili šetnjom od Trogira do Čiova i natrag. Sve skupa trajanja s pauzama 90min a bilo je i slikanja.

Lovimo ritam trening – odmor – večera – sastanak za raspored sljedećeg dana

 

 

2. Dan utorak 12. Ožujka

Dan startamo opušteno u 8:00h s šetnji i razgibavanjem. Nakon toga lovimo doručak u 9:00h na kojem još jednom prođemo detalje za današnji trening te pružimo što je više moguće korisnih savjeta.

11:00h je naše vrijeme polaska na trening u kojem odmah napadamo legendarni uspon Malačku. Ovo je trenutak kad s što više svježine radimo provjeru stanja te usporedbu s prošlogodišnjim rezultatima.

(Lucija Fileš 6min bolji PR, Marijo Vranaričić 2min bolji PR)

https://www.strava.com/activities/10943615017

Ujedno ovo je bila jedina lokacija gdje smo dali po gasu dok sve ostalo na ruti držimo pod kontrolom u tempu Z1/Z2/Z3.

Sad od početka smo imali sunce, grijanje znoj pogotovo na Malačkoj a kasnije kad smo se prebacili iza brda malo su temperature pale i tamo negdje kasnije oko Blizne Donje nas je ulovilo i nešto malo kiše. Odličan dan doživjeli smo sve te prošli bez problema jer smo već prije gledajući prognozu znali što nam se može desiti. Generalno savjet za sve bez obzira na kojoj smo lokaciji na biciklistički trening se ne izlazi bez prsluka ili pelerine.

Pogotovo u proljetnom periodu kad nas može ovako kratki pljusak dočekati. Nije ovo bilo nikakvo iznenađenje već normalni vremenski uvjeti.

Nakon treninga lovimo presvlačenje, tuširanje lagano istezanje zatim ručak u Mirkecu i za kraj poslijepodnevna pauza koju iskoristimo prema željama. Preporuka je svakako tko može malo odspavati. Sve skupa zajedno zovemo metode oporavka.

Kasnije predvečer pridružuju nam se Hrvoje Tisak i Darko Škulj. Skupa smo na večeri nakon koje slijedi prva radionica te pregled rasporeda za sljedeći dan.

Glavna tematika kampa za radionice je bila prehrana za vrijeme biciklističkog treninga.

Znali smo da će ovo biti izazov jer iz iskustva smo primijetili koliko se ovdje griješi te koliko se može pomoći. Prva i osnovna stvar koja se većini dešava je izgovor ali nisam gladan. Naravno nismo gladni jer tijelo prilikom intenziteta ne prima signale od mozga da troši energiju već smo mi ti koji to trebamo paziti. Sad postoje jednostavna rješenja koje se lako zapamte 5-10min popiti nešto (voda/izotonik) 20-30min pojesti (čokoladica, banana, gel, sendvič). Onog trenutka kad osjetimo baš glad tu je kraj već smo zakasnili.

S druge strane s pravovremenim unosom mi već zapravo radimo na oporavku. Kad se ulove ovi jednostavni principi vidjet će te da bez obzira koliko bio dug ili zahtjevan trening vratit će te se manje umorni i gladni nakon završetka.

Dakle ovo je bilo za naš prvi dan uvodno prvo objašnjenje zatim na treningu vježba unosa u vremenskim intervalima.
Prvo radionica zatim pregled plana i rasporeda sutrašnjeg dana.

 

 

3. Dan srijeda 13. Ožujka

Zbog pomicanja rasporeda dali smo si još malo više opuštene slobode.

  • 8:30h šetnja + razgibavanje
  • 9:15h doručak + posljednje upute
  • 10:45h okupljanje i provjera bicikla
  • 11:00h krećemo na drugi trening s nešto većim brojem sudionika

Drugi trening i puna 💯 tka s nešto manje elevacije.
Sve u mirnom tempu s par kratkih izletavanja na kraće uspone koje smo loviti na ruti:

https://www.strava.com/activities/10950859724

Na današnjem treningu osim kontrole intenziteta stavljamo više naglaska i na samu tehniku vožnje u grupi. Glavne smjernice za sigurnost desna strana, mirna formacija bez naglih promjena smjera kretanja, pokazivanje prepreka te skretanje i zaustavljanja.

Sve kako bi se kao grupe kretali što sigurnije i u konačnici bržess što manje zamaranja.

Primjena unosa hrane i pića se nastavlja te svi izvode zadatke s lakoćom i osmjehom pri čemu pomaže sunce i vanjska temperatura koje se ne spušta ispod 15c.

Rekli bi lagano skoro za kratke rukave. Ali nije još jer je varljivo i kao biciklisti želimo da smo na treningu optimalno zagrijani. Zbog toga se pazi na dodatke iz slojeve.

Kod ovakvih temperatura spas su produžetci za ruke i noge jer recimo dok idemo na brda toplo nam je a kad se spuštamo temperatura pada. Isto tako velika je razlika jesmo li uz more ili negdje sakriveni iza brda. Temperature mogu varirati unutar 5 stupnjeva a mi želimo da se zadržava radna temperatura tijela dok smo na biciklu.

Malo smo duže ipak bili danas van ali opet ne previše te nakon povratka već uigrani model tuširanje,presvlačenje, istezanje, ručak, popodnevni odmor te ponovno okupljanje na večeri.

Danas nam se pridružuju još Matija Troskot, Ivan Mihočinec, Fran Špigel, Marko Pielić.

Recimo da smo skoro kompletni.

 

 

Nakon večere nastavak radionice na temu prehrane. Nakon što smo ulovili ritam s timerom kad se jede i pije sad možemo više u detalje što unositi.

Skupa prolazimo sve oblike čokoladica, gelova, sendviča te donosimo jednostavna rješenja koja se primjenjuju za vrijeme doručka. Samostalna priprema za koju mogu poslužiti puter štangice, kroasani, šunka sir, marmelada, nutella itd. Generalno sve što imamo ispred sebe na stolu.

Naprave se mali sendviči koje biciklisti još zovu i panini.

Oni nam služe kao nadogradnja na industrijske proizvode te ujedno predstavljaju veliku uštedu. Matematika je jednostavna ako želite zadovoljiti energetske potrebe i oslanjati se samo na gelove ispadne ovako 4 sata treninga trebate min 2 gela po satu.

1 malo kvalitetniji gel 3eur to vam je po treningu 24 eura samo za gelove. Uz napomenu da minimum ovisno o intenzitetu treba i više do 2 gela po satu treninga.

Sad kad pogledamo namjesečnoj bazi recimo da se radi 1h treninga tjedno to je 44 mjesečno uz min 2 gela na sat = total 264 eur samo na gelove.

Kad si krenete sami raditi hranu za trening iznos će se u najmanju ruku prepoloviti. Gelove i dalje ostaviti za nadopunu i joker zovi ili za utrke kad se ne može nešto žvakati.

Danas smo stoga prošli skupa više savjeta kako tu sve racionalizirati i olakšati te smo za sutra pripremili specijalitet koji daje puno što energetski što kroz okuse a to su svima dobro poznati „Rice Cake“ kolačići.

Nakon radionice pregled rasporeda sutrašnjeg dana te trening plana.

 

 

4. Dan četvrtak 14.Ožujka

Sad već igramo prema ritualu

  • 8:30h šetnja + razgibavanje
  • 9:15h doručak + posljednje upute
  • 10:40h okupljanje i provjera bicikla
  • 11:00h krećemo trening

Punog kapaciteta te s novim dolascima radi se repriza Malačke. Svi koji su prvi dan tražili svoje Pr-ove danas rade lakše elemente dok ostali rade svoj lov u kojem ponovno padaju razni rekordi. Recimo Fran Špigel postavlja noviFtp i novi PR jer je prvi put ovdje.

Darko Škulj novi PR popravljen za skoro minutu i pol.

Dobro smo raspalili, ulovili koju sliku okupani suncem i pogledima s vrha zatim se podijeliti u dvije grupe te nastavili dalje.

https://www.strava.com/activities/10958190633

Svi sa sviše svježine tj novo pridošli su odradili dužu varijantu dok je ostatak lovio prilagođeno s Filipom.

Naša grupa se danas po fantastičnom terenu primila i vježbe kružnih smjena. Bile su nešto zahtjevnije jer smo u manjem broju ali smo uspješno demonstrirali koliko zajedno možemo biti brži uz relativno mali utrošak energije.

Fino smo zaokružili skupivši 11kmm i preko 160mm elevacije a zbog količine sunce dobili i prve biciklističke crte od rukavica, kaciga i dresova. Moglo bi se reći za sezonu spremni.

Nakon treninga klasika tuširanje, presvlačenje, istezanje, ručak zatim odmor i druženje.

Ponovno okupljanje na večeri gdje nastavljamo s radionicama i pregledom rasporeda za sutrašnji dan.

Radionica na temu biciklističke prehrane dolazi do svog finala. Danas predstavljamo kako se sve naučeno primjenjuje na utrci kroz jednostavan sustav bodovanja. Recimo ako razbijate glavu gdje je koliko ugljikohidrata tu nastane puno brojeva. Sustav bodovanja ide od 1-3 i dozira se prema satu trajanja. Pogledajte sliku bit će puno lakše za razumjeti.

Osim toga ubacili smo još jednu vrlo korisnu stavku a to su 5 najkorisnijih suplemenata koji dokazano povećavaju sportske performanse, a da pritom nisu zabranjeni

  • Kofein
  • Kreatin
  • Beta Alanin
  • Nitrati
  • Soda bikarbona

Kad smo sve to zaokružili došlo je vrijeme da napravimo pregled sutrašnjeg dana koji nam je ujedno posljednji konkretni trening.

 

 

5. Dan petak 15. ožujka

  • 8:30h šetnja + razgibavanje
  • 9:15h doručak + posljednje upute
  • 10:45h okupljanje i provjera bicikla
  • 11:00h krećemo na trening

Dan za poželjeti prepun doživljaja. Uz osjećaj laganog zamora dobar rad se ne propušta i sve se odradit bez greške. Priuštili smo si danas jednu biciklističku kavu putem u Primoštenu gdje smo si dali vremena da nas sunce okupa I zagrije. Zbog rute nismo ju mogli uklopiti kasnije već nam je došla u prvom četvrtini treninga ali nije škodilo.

Generalno danas smo napravili da se potegne nešto malo više km+ što je otprilike dužina koja nas očekuje u Skradinu.

https://www.strava.com/activities/10965240765

Bilo je tu kružnih smjena s većom grupom, pauza za okrepu a definitivno vrhunac za finale lov na KOM kojeg si je Filip Kvasina zacrtao “Vrsine Up”. Cijela ekipa je pomogla I rezultat se postigao. Malo veselja I smijeha za sami kraj treninga.

Povratak I klasika tuširanje,presvlačenje , istezanje, ručak odmor a nekima I radna akcija jer su sad već krenule pripreme zaXcoo Žedno kolo Zimske lige Dalmacije koje organizira BK Kairos a mi smo tu na raspolaganju za pomoć.

Danas nakon večere radionica u društvu Jelene Milaković iz EJ_psihološkoga savjetovanja odraditi radionicu mentalnog treninga “Bez treme na pedale”.

Prošli smo skupa jednostavne metode opuštanje I čuvanja fokusa koju u trenutnom periodu olakšavaju mogući prekomjerni stres kojeg trema može kreirati. Sve uz trening nije sve na biciklu dosta to je I u glavi te se stavlja jako puno prostora za poboljšanje kojeg su sudionici kampa imali priliku iz prve ruke isprobati.

Ništa sad dalje odmor do nedjelje. Sutra lagani dan bez treninga uz laganu aktivnost po želji uz mogućnost gledanja utrke u Žednom te naravno Milana San-Rema koji se ne propušta.

 

 

6. Dan subota 16.Ožujka

  • 8:30h šetnja i razgibavanje po želji
  • 9:15h doručak & slobodno vrijeme i odmaranje

Danas sve opušteno. Trening se ulovi tko želi malo provozati ništa udarno sve je to aktivni oporavak. Dosta smo toga ulovili u danima prije i treba se što bolje oporaviti kako bi još sutra zapeli.

Dan upotpunjavamo s pomoći oko organizacije utrke Zimske lige Dalmacije u Žednom te naravno gledanje i druženje. Domaćim organizator se pobrinuo da sve prođe u najboljem redu te da nitko ne ode gladan niti žedan.

Dok se utrka vozi lagano se roštilj peče, muzika svira svi se družimo i navijamo. Nakon utrke proglašenje, pospremanje te lagano povratak natrag na drugu poslasticu a to je gledanje završnice prvog monumenta sezone Milano – San Remo.

Budući da je Hajduk danas igrao nije baš bilo moguće zatražiti u lokalima prostor i tu nas je spasio hotel Pašike u kojem smo napravili svoj mali kutak te pogledali utrku koja nas je ostavila bez daha.

Savjet više za sve koji su uspjeli pročitati sve do ovdje. Gledanje utrka je dodatni motivator za kasnije te ujedno prilika da se nauči nešto od biciklističke taktike. Za dodatnu preporuku je gledati s nekim tko se biciklizmom bavio jer će vam otkriti puno više toga što se dešava u danom trenutku utrke.

Za nas s ovim završava još jedan dan. Čeka nas energetski bogata večera kao punjenje za sutrašnji dan te naravno sastanak/radionica u kojoj smo prošli SkradinGranFodnoo uzduž i po preko. Sve što sad trebamo je primijeniti naučeno s kampa, uloviti kvalitetni san te sutradan pristupiti opušteno i bez pritiska jer dolazimo direktno s Kampa.

Nije nam ovo glavni cilj sezone više smo tu za podržati događaj te voziti neke nove rute jer na kraju krajeva Gran Fondo u prijevodu i govori velika runda.
Vidjet ćemo kad dođemo tko želi dati gasa ići će jače tko želi uživati samo treba odvesti a već na treningu smo vidjeli da nema nitko problema s dužinom i visinskom elevacijom.

 

 

7. Dan nedjelja 17.Ožujka

Krećemo sve ranije.

  • 7:00h pakiranje stvari u auto što nam dođe kao šetnja i buđenje
  • 8:00h doručak
  • 8:45h lagani pokret iz Trogira kako bi došli barem 6minn prije starta do Skradina.

Preporuka svima ovdje je dođite minimalno u tom vremenu a preferirano i više do 60min kako bi se u miru mogli pripremiti, popiti kavu piće po želji, podignuti startni paket itd.

Nastupili smo u sastavu:

  • Ivan Marojević
  • Darko Škulj
  • Fran Špigel
  • Daniel Car
  • Matija Troskot
  • Marijo Vranaričić
  • Matija Kvasina
  • Gradimir Picek + na posudbi

Bez rezultatskog pritiska i očekivanja a opet uz finišerske medalje pale su i po kategorijama:

  • 1. mjesto ukupno na Media Fondo i kategoriji 30-39
    Ivan Marojević
  • 1. mjesto Gran fondo u kategoriji 40-49
    Matija Kvasina
  • 3. mjesto Media fondo u kategoriji 50-59
    Gradimir Picek

Medalje na stranu ovdje se radilo o odličnom događaju kojeg nismo željeli propustiti. Ponovno kilometraža, elevacije kao i sve ljepote Skradinskog kraja koje su nam stavljene na raspolaganje.

Mi smo za sezonu spremni te napunjeni pozitivnom energijom Trogira I Dalmacije. Sve što sad još čekamo je pomicanje sata na ljetno računanje vremena kako bi mogli lakše I nesmetano loviti trening rasporede te ostale nastupe na raznim utrkama jer sezone je već dobro debelo pred vratima.

Zahvaljujemo se od srca svima na dolasku I vremenu koje ste za kamp izdvojili. Vjerujemo da će biti od višestruke koristi u nastavku sezone I karijere.

Posebna zahvala svima koji su nam pomogli I dali ruke pri organizaciji I provedbi kampa

  • BK Kairos
  • Zoran Perić
  • Alan Štefanac
  • Lorenzo Marenzi

Bez vas sve ovo ne bi bilo moguće I jedno je sigurno već radimo planove za Kamp Trogir 2025.

PROČITAJTE JOŠ…

KM+ slatka brda

KM+ slatka brda

Ovdje kreće priča o brdima i zašto su nam toliko draga i važna u biciklizmu. Naravno razne su sad tu podjele brdo, gore, planine a mi to na biciklu doživljavamo kao brda tj uspon.

read more