Izvještaj izbornika Matije Kvasine iz Češke s utrke „Grand Prix West Bohemia“

Hrvatska juniorska cestovna reprezentacija okupila se prvi puta ove sezone za utrku „Grand Prix West Bohemia“ u Češkoj. Nakon selektiranih šest najboljih juniora u tjednu prije utrke došlo je do odustajanja zbog bolesti zbog čega su na red bile pozvane rezerve.

Nastupili smo u sastavu:

  1. Nicolas Gojković
  2. Jan Tisak
  3. Pjero Jurić
  4. Eric Stipić
  5. Ivan Greiner

Vodstvo

  • Pavel Potočki
  • Matija Kvasina

Pred nama su na rasporedu bile dvije utrke

  • Subota 30. travnja GPWB Criterium MJ
  • Nedjelja 1. svibnja Grand Prix West Bohemia UCI 1.1 junior race

Zbog udaljenosti lokacije utrka na put smo krenuli u petak iz Zagreba u 10h te došli na odredište u mjesto Plzen nešto prije 20h.

Koristim ovu priliku za poslati zahvalu Porsche Interauto  Rijeka i gospodinu Franji Brantu koji su nam za potrebe reprezentacije omogućili korištenje kombija te nam na tako omogućili lakše i bezbrižnije putovanje.

Nakon dolaska i večere odradili smo sastanak s ekipom te skupa prošli raspored za sutrašnji dan. Srećom start kriterijske utrke je bio tek u 14:30h tako da je bilo dosta vremena odmoriti se od puta, pregledati bicikle te spremno startati utrku.

Kriterij se vozio po izoliranoj biciklističkoj stazi u dužini 50 krugova po 1,1km što je u totalu ispalo 55km.

Zanimljiva je bila prosječna brzina pobjednika 49,9km/h Romet Pajur iz ekipe Team Auto eder koja je juniorska razvoja momčad Pro Tour ekipe Bora Hansgrohe.

Od naših predstavnika svi osim Ivana Greinera su završili u prvoj grupi s plasmanima
30. Nicolas Gojković
36. Jan Tisak
37. Pjero Jurić
65. Eric Stipić

Sami rezultat ne daje najbolju sliku što su dečki pokazali na samoj utrci. Aktivno su sudjelovali te pokušavali loviti bodove na prolaznim ciljevima. Gledajući vidjelo se da dobro održavaju pozicije vozeći se više u prvom dijelu grupe te u svakom prolaznom sprintu bili su na domak uzimanja bodova s kojim bi popravili plasman. Ovako brza i kratka utrka nije ih umorila već samo dodatno aktivirala i motivirala za glavnu koja ih čeka dan nakon. Cijela utrka je prošla bez padova samo uz par mehaničkih kvarova koji su se prema pravilima kriterija rješavala prije cilja. Tako je svaki biciklist u slučaju kvara propustio jedan krug.

Ovakav nastup je dosta oduševio Pavela Potočkog i mene kao pratnju te smo s puno više samopouzdanja spremno dočekali sutrašnju glavnu utrku. Valja istaknuti da osim Gojkovića,Jurića i Tisaja veliko iznenađenje je napravio Eric Stipić koji je na utrku došao kao rezerva te s malo iskustva na cestovnim utrkama pokazao da se zna i može dobro pozicionirati unutar veće grupe.

 

 

Drugi dan, glavna utrka „Grand Prix West Bohemia 1.1“

11 krugova x 12,1km u totalu ispada 133,1km

Start utrke u 14h, standarna procedura mjerenje prijenosa i čekanje starta u izoliranom dijelu iz kojeg se više s biciklom ne izlazi osim na wc.

Već dan prije izračuni staze su pokazali da će biti izuzetno teška utrka jer total visinske razlike je ispao 2400m. Krug sam po sebi nije imao duge uspone ali nije imao niti metar ravnice. Cijelo vrijeme lagano gore i dole s par oštrih zavoja koji su rastezali grupu što je davalo dodatnu težinu na već navedenu visinu.

Sami start je za sve naše reprezentativce prošao bez problema a cijela grupa je i krenula kao da je cilj iza zavoja. To je i bila glavna taktika najjače ekipe Team Auto Eder koja je pod svaku cijenu željela dokazati da su za klasu iznad ove konkurencije.
Kako je utrka krenula tako su redom glavninu napuštali naši predstavnici Ivan Greiner, Eric Stipić, Pjero Jurić i Jan Tisaj.

Nakon što su otpali nastavili su držati ritam s ostalim juniorima koje su imali za društvo sve dok ih sudac nije izbacio s utrke. Tu nisu pomogli i mali padovi koji su dodatno rastegnuli grupu gdje se u tom kočenju jednom našao Jurić. Sve u svemu za njih je utrka bila gotova te je sav fokus ostao na Nicolasu koji se hrabro borio od starta do cilja. Pokušao je koliko se dalo pokrivati napade ekipa ali sam nije imao previše šanse tj sreće uloviti pravu kombinaciju. Tako je prije polovice utrke vozač startnog broja 3. Emil Herzog iz ekipe Team Auto Eder. Solo je otišao u bijeg nakon žestokih napada ekipe koja mu je pripremila teren. Kako je otišao tako i došao do cilja i pobijedio utrku. Iza njega se formirala manja skupina 9 biciklista koji ne da ga nisu mogli uloviti nego im je on sam povećavao prednost iz kruga u krug te na cilj došao s 3min 40sec prednosti.

Glavna grupa je došla na cilj s 4min 52sec zaostatka u kojoj se Nicolas dobro snašao te ušao u cilj kao četvrti od grupe tj. 14. ukupno. Jako dobar rezultat s kojim smo zadovoljni. Za nešto više trebalo je imati sreće prilikom kontrole grupe što je jako teško budući da je ostao sam i tako ne može svaku kombinaciju pokrivati.

Generalno kad podvučemo crtu zadovoljni smo nastupom kao i borbom ostalih reprezentativaca. Dali su sve od sebe na utrci, vidjeli gdje su trenutno te dobili dodatnu motivaciju za još jače i predanije zapeti na treninzima kako bi dostigli nivo konkurencije. Biciklizam kao i svi ostali sportovi izdržljivosti zahtijevaju puno rada, truda da bi se dostigla željena forma. Naravno određeni dio krije se u prirodnim predispozicijama ali glavnina dolazi i predanog kontinuiranog rada u kojem nema predaje i zabušavanja. Budu li se toga pridržavali te nastavili ovim putem razvijati možemo biti sigurni u ostvarivanje željenih rezultata i ciljeva.

S naše strane najvažniji cilj je ostvaren svi smo se vratili s utrke bez padova te možemo pohvaliti odnos i ponašanje reprezentativaca kako putem, tako na utrci te u svakodnevnom boravku. Vidi se da su predani i motivirani treba samo malo više zapeti i sve će doći na svoje.

Izbornik/trener

Matija Kvasina

PROČITAJTE JOŠ…

Baza je Baza

Baza je Baza

Možda ste već nešto o ovoj temi čitali, čuli ili debatirali. Ovdje bi sad gledali malo dublje proći sve skupa te pružiti pravilne smjernice oko njenog punog značenja.

read more
Istria 300 „Ride your Limits“

Istria 300 „Ride your Limits“

Podignite svoju formu na nivou više kako bi mogli uživati u svemu što Istra ima za ponuditi te na kraju biti jedni od onih koji će doživjeti „Ride your Limits“

read more