Istria 300 „Ride your Limits“

Drugo izdanje koje se udaljava od nas uz glasne najave i pripremu za sljedeće koje će prema svemu sudeći prestići ovogodišnji broj sudionika od 1529. Prvi put održana 2021. postala je najveći biciklistički događaj ovog tipa. Rekordi ponovno srušeni 2022 a prema trenutnim najavama treće izdanje koje će se održati 7.listopada 2023. nastavlja svoj brzi rast jer ovih dana su već krenule objave da je preko 900 prijavljenih.

Ako ste započeli čitanje ostanite s nama do kraja jer ovdje skupa prolazimo sve što smo doživjeli na Istria 300 2022 te kako odraditi adekvatnu pripremu za sljedeću. Dodirnut ćemo se svega što možemo od bicikla, opreme, odabira staze, kondicije i ostalih detalja. Ima toga dosta što bih željeli podijeliti kako bi nastup prošao što zabavnije i ugodnije.

Krenimo redom avanturama s drugog izdanja Istria 300 kako smo ga mi doživjeli. Ovdje se radi o dosta detalja koje smo mi prošli. Budući da je toliko puno biciklista na startu svatko od njih nosi svoje uspomene i sjećanja koja se pamte a prema odazivu velika većina već se odlučila za ponavljanje sljedeće godine.

 

 

Naš sastav ove godine izgledao je ovako

Bilo je opako tako da su uglavnom svi uloviti glavninu motiva

“Ride your limits”

Dolazak u Poreč

Kako je tko mogao četvrtak ili petak. Dan prije utrke odradili smo posljednje upute za pripremu vezane uz rute, opasna mjesta, načine čuvanja energije te adekvatnog unosa za vrijeme itd. Sve skupa odlična uvodna atmosfera svima je podigla motivaciju i raspoloženje. Kako i ne bi kad se grupna motivacija širila među nama. Glavno pitanje dana koje se moglo čuti na svakom koraku koju rutu vozite. Kako se to odlučivalo za vrijeme trajanja utrke odluke su se praktički donosile u zadnji tren.

Kako je start u 7 sati ujutro trebalo je dan prije loviti što raniji san i to nam je uz manje poteškoće pošlo svima za rukom.

Ono što je bilo škakljivo tempiranje doručka 3h prije početka pomakli smo na 2h s nešto smanjenim obujmom jer se adekvatno “punjenje” odradilo u danima prije.

 

 

Race day

Vesela ekipa startala je iz startnog bloka 3 što je prema prvim komentarima bilo tamo negdje malo prije Trsta. Vrlo lako za zaključiti budući da se nalazite u startnom bloku 3 a ispred vas je tisuće natjecatelja.

Spomenuti start ide prema planu u 7h a grupa iz bloka 3 kreće se pedalirati tek u 7:03h. Zatvorena vožnja prvih par kilometara gdje je utrka neutralizirana bila je dovoljna za sigurni izlazak iz grada. Leteći start i pun gas. Krenulo se dosta življe nego prošle godine što je potvrđivala i prosječna brzina.

Naš dogovor je bio da se probamo skupiti formirati u koliko toliko kompaktnu grupu te da se držimo skupa. Naravno u masi to je lakše reći nego izvesti ali smo nekako uspjeli. Skupljamo se nakon opasnog dijela spusta sa Skitače točnije na feed zoni Labin u sastavu Darko, Goran, Matija.

Oduševljenje feed zone su bila kuhana jaja uz dodatak soli te sendviči sir/šunka koje su pripremili učenici osnovnih škola.

Ovdje tek počinje utrke tj zabava. Prelazimo grupe, doziramo se te tu i tamo bacimo koju šalu u pauzama.

Sad već klasika negdje oko petog sata kreće tiha misa jer osjeti se prva praznina, lagani zamor uz povećanu koncentraciju. Sve sasvim normalno krize dolaze svima i ovdje se radi o tjelesno/mentalnoj borbi gdje treba ostati jak i koncentriran kako bi se kroz to prošlo jer iza krize opet dolazi bolje raspoloženje.

Dolazimo do Pazina i tu donosimo odluku da idemo na srednju što će se vjerujemo da će se sljedeće godine promijeniti. Nešto kraća ruta srednja 230km ali uz napomenu da dajemo više po gasu te tjeramo svoje limite do krajnjih granica.

Predivno je bilo vidjeti toliko grupica koje oprezno grabe svoje kilometre. neke smo prestigli neke su nas s nekima se razgovaralo i tako sve do vrha Oprtlja gdje radimo posljednju dužu pauzu za nadopunu bidona, unos hrane (opet sendviči, jaja i pasta party)

Nakon toga recimo više manje spust do cilja u Poreču. Zanimljivo je bilo vidjeti kako smo u jednom trenutku formirali grupu da bi je na prvom hupseru izgubili pa opet trio jurnjava do cilja. Mislim trio +1 jer iz grupe koju smo si složili netko je preživio te nas mudro na zadnjim atomima snage držao do cilja.

Ulazak u cilj s osmjehom od uha do uha i sad tek prava zabava započinje.

Provjerimo tko je gdje završio, gdje su nam ostali. Jesu svi sretno došli do cilja, tko je koju rutu vozio? Puno pitanja, još više biciklista i u toj gužvi pronalazimo jedni druge.

Svi smo došli do cilja sa svojim avanturama i pomaknutim granicama sretno bez grčeva, probušenih guma ili bilo kakvih tegoba. Naravno lako nije bilo jer ovo nije šetnja parkom. Dosta toga govori kad velimo “mala” ruta 156km s 2200m elevacije nije baš da je lagana a

  • Lucija,
  • Fran,
  • Ante su je uspješno i brzo savladali.

Srednja:

  • Dino kao iznenađenje dana jer je dva tjedna prije prebolio covid
  • Marijo iskusno u svom ritmu odrađuje s lakoćom i već sanja o drugoj godini i velikoj rundi.
  • Darko uz malo tjeranja, par vrhunskih poteza i kriza savladava rutu

Goran kao voditelj grupe “trio” ostao je s nama, pokazao kolegijalnost uz većinu odrađenog posla i nametanja žestokog ritma dao na do znanja da sljedeće godine ozbiljno napadamo 300km.

Nakon ulaska u cilj pasta pary piće osvježenja zatim odlazak u smještaj na tuširanje, istezanje malo odmora te se kasnije nalazimo na završnom sastanku kako bi svi skupa sabrali dojmove. Toliko ih je bilo da ne stanu u jednu objavu te ih nismo mogli sve odjednom rezimirati. Zbog toga smo sljedeći dan odradili recovery trening za potpuni doživljaj Istre , razvrtimo teške noge te da prije povratka domovima još malo uživamo.

Vrhunska organizacija i osiguranje omogućila je svima kretanje cestama te kroz sva križanja bez imalo straha od vozila. Teren je takav da ima uspona ali i nizbrdica na kojima se treba paziti. Nigdje juriti van svojih granica te dobro proučiti ključne točke, znati gdje se nalaze ili još bolje obići prije da znate što vas čeka. Idealno za tako nešto je odlazak na pripreme koje su ujedno i ogled staze.

Tako je bilo s naše strane. Kao i kod većine ostalih sudionika javila se velika želja za povratkom sljedeće godine. Zbog toga pripreme kreću odmah nakon završetka.

Tako je bilo nama a u nastavu idu praktični savjeti za koje vjerujemo da će svima pomoći u pripremi za Istria 300 2023.

 

 

Prvo na redu su prijave

Kad ste došli do ovdje jasno je da imate želju i volju za nastupom. Sad treba vidjeti koji su protokoli za prijavu.

Sedam dana nakon završetka drugog izdanja puštene su u prodaju Early bird startnine po cijeni do 75eur. Kako će vrijeme odmicati cijene će rasti ali straha tu nema jer ukoliko ovo čitate dobivate informaciju iz prve ruke kako do praktički posljednjeg dana imate mogućnost prijave po promotivnoj cijeni.

Organizator je odabrao za svaku državu trenera promotora. Tako će regiju Hrvatsku i šire zastupati naš Km+ team preko kojeg uz poseban kod dobivate pogodnosti koje osim regularne cijene startnine daju i mogućnost starta iz prednjih redova tj iz Blocka 1.
Za više informacija javite nam se putem kontakt formulara: https://www.kmplus.hr/kontakt/

 

 

Kako trenirati i koju rutu odabrati?

Samo treniranje je jedna vrlo opsežna tema koju ćemo probati što jednostavnije opisati.

Recimo da ste sad na početku, sezona je završila tako da svaki novi napredak započinje dobrim odmorom. Dobro je malo na neki kraći period zaboraviti na bicikl. To je prvi korak. Nakon toga ulazak u bazni dio izgradnje u kojem će se koristiti razni oblici vježbanja koji nisu nužno samo bicikl. Savršeno dobro vrijeme za posvetiti se mobilnosti, fleksibilnosti te jačanju mišićnih struktura koje su zapostavljene na biciklu. Uz to korištenje aerobnih treninga koji mogu biti planinarenje, trčanje, plivanje, bicikl vani ili na trenažeru itd.

Sve to nekako za prvi dio zaokružiti u 3-4 aktivnosti tjedno koje se mogu uklopiti u radno životni raspored.

Kako će vrijeme odmicati, godišnja doba mijenjati bit će sve više vremena za bicikl koje treba racionalno i kvalitetno koristiti. Tako sad u grubo recimo za početak da je loviti preko tjedna od ponedjeljka do petka 2 kraća intervalna treninga a vikendima dužine. Svakako je za preporuku prije Istrie 300 odraditi nekoliko utrka koja će biti od velike važnosti za podizanje forme kao i vježbanje situacijskih elemenata koje na treningu nemamo mogućnost isprobati. Tu ne treba pretjerivati ali recimo uloviti neke od lokalnih GranFondo utrka će sasvim dobro poslužiti.

Nakon ovoga postavlja se pitanje koju rutu odabrati 156/230/300km?

Ovo su samo preporuke i opće smjernice jer u konačnici svatko sam sebe najbolje poznaje te ima mogućnost odabira dužine rute za vrijeme trajanja same utrke.

Svakako ako ste tek nedavno ušli u svijet biciklizma preporuka je ne krenuti s prevelikim apetitom već ostati pri odabiru manje jer koliko god ona bila „mala“ radi se o 156km s preko 2200m elevacije što je dosta veliki izazov za recimo prvu godinu. Razlog tome leži što je potrebno dosta vremena bavljenja biciklizmom da vam se razvije kapacitet izdržljivosti koji omogućava svladavanje velikih dužina bez preveliki poteškoća.

Srednja opcija sa svojih 230km i 3600m elevacije govori dosta. Preporuka kod ovog odabira bi bila za sve koji su u biciklizmu malo duže te su do sad imali priliku isprobati ovako nešto slično bilo na treningu ili utrci. Tako da još bolje poznajete svoje sposobnosti, nemate straha od otkazivanja te posjedujte određenu tjelesnu i mentalnu snagu za odraditi ovako nešto.

Velika tj glavna Istria 300km sa svojih 5400m elevacije pravi je test sposobnosti za kojeg je preporuka da već imate iza sebe nekoliko godina u biciklizmu, odradili ste ovako slične dužine ili događaje i ovdje ste da pomaknete svoje granice do kraja odnosno „Ride your Limits“
Svakako imajte na umu da je elevacija raspoređena dužinom po terenu koji nema metra ravnice tako da je ključno raspoređivanje snage uz pravilno doziranje na usponima, opreznije ne prebrzo spuštanje koje služi kao mali odmor uz kontroliran i konstantan unos hrane i pića.

Za sve tri rute vremenski limit je 12 sati što neće predstavljati poteškoća za malu i srednju dok će u velikoj biti određeni izazov.

 

 

Dijelovi rute na koje treba posebno obratiti pozornost

Organizator je jako dobro objasnio opasne dijelove no opreza nikad dosta. Kod podizanja startnog paketa dobivate službeni bilten utrke gdje se sve detaljno naznačeno. Preporuka je neke od dijelova dobro zapamtiti. Idealno bi bilo posjetiti određene dijelove u pripremnom periodu kako bi se što bolje upoznali s tim dijelovima. Budući da ruta prolazi manje prometnim cestama za očekivati je suženja i prolazak kroz manja naselja gdje može biti iznenađenja poput manjih rupa ili šljunka, zemlje na cesti. Sve to skupa nije toliko opasno kao spustevi od kojih valja izdvojiti:

  • 29km Barat = prvi spust, velika grupa, oštri zavoji ali široka cesta dobre kvalitete. Treba pripaziti da vas brzina grupe ne povuče preko vlastitih mogućnosti u kojima se osjećate sigurni
  • 92km Skitača  = uska cesta, strmi nagib, oštre serpentine, starija gruba asfaltna površina svakako pojačani oprez na ovom dijelu
  • 124km Šumber  = široka cesta, dosta strm nagib postiže se velika brzina, oštri zavoji, dobra kvaliteta ceste
  • 159km Afrići = slično kao Skitača strm spust, oštri zavoji, uska cesta ali uz bolji asfalt
  • 206km Marčenegla  = ponovno strm spust, uska cesta, oštri zavoji ali dobra kvaliteta ceste

To je pet opasnih dijelova na kojima treba obratiti posebnu pozornost. Pored njih tu su još Barban, Račički Brijeg, Jurandi, Motovun koji su brzi ali ne kriju opasnosti kao spomenutih pet.

Osim njih tu su još pružni prijelazi na kojima se pazi da što je više moguće okomito pređemo preko njih i tu neće bit velikih problema. Još jednom napomena svakako dobro proučite službeni bilten utrke jer ukoliko će se ruta mijenjati bit će sve precizno definirano.

 

 

Priprema bicikla i opreme

Ovdje je preporuka da se oko bicikla pobrinete da na startu izgleda kao novi iz trgovine. Dakle opran do najmanjeg detalja i dok to radite automatski napravite provjeru svih ključnih komponenti: lanac i pogonska jedinica, gume, kočnice i zategnutost dijelova.

Svakako je za toplu preporuku napraviti servis koji čekate možda za zimu prije utrke. Zašto?

Recimo da bicikl koristite tijekom cijele sezone a Istria 300 dolazi na samom kraju za očekivati je da su neki dijelovi više potrošeni poput:

  • gume
  • lanac
  • sajle odnosno bužiri mjenjača i kočnica

Posvetite više pozornosti tim dijelovima kako bi bili 100% sigurni da će vas bicikl uredno služiti od početka do kraja te ste samim time otklonili svaku mogućnost većeg kvara koja bi vas zaustavila na putu do cilja.

Za manje kvarove poput probušene gume ili pucanje mjenjača obavezno ponesite sa sobom

  • 1-2 rezervne zračnice
  • mini pumpa
  • pribor za krpanje
  • mali alat
  • spojnicu za lanac

Sve su to dijelovi koji stanu u torbicu srednje veličine koju ćete bez problema smjestiti na bicikl ili u njega.

Kad ste pripremili bicikl dan prije tj noć još jednom napunite sve elektronske uređaje mjenjače, gps satove, mjerače snage, svjetla itd.

 

 

Odabir odjeće

Ovdje treba pažnju usmjeriti na vremensku prognozu s kojom smo do sad imali sreće te se nadamo da će tako i ostati. Prateći kako se ponaša tako se oblačimo ne previše ne premalo već taman. Budući da je start u 7 sati za očekivati je nešto malo svježine na početku tako da upotreba slojevite odjeće radi veliku razliku uz dodatak manjih elemenata koji se mogu kasnije skinuti. Recimo kapa ispod kacige, navlake za ruke i noge.

Zbog dužine dana i razlike u jutarnjoj i dnevnoj temperaturi radije krenuti s malo manje odjeće na sebi jer kasnije kad krenu više temperature višak će dosta smetati. Jedno od rješenja je imati nekoga sa sobom u pratnji tko bih vas mogao čekati na nekoj od Feed zone gdje se višak odjeće može ostaviti bez da bacate navijačima.

Vodimo se primjeru ove godine gdje je na startu bilo cca 13c a dnevna se penjala preko 24c.

Na startu smo mogli preživjeti s malo manje odjeće jer grijanje kreće čim krenemo što od kretanja što od uzbuđenja koje dijelimo skupa s ostalim sudionicima prije početka.

Mali dodatci poput navlaka za ruke i kape ispod kacige su bili pravi spas jer za noge nije bilo problema. Da je jutarnja temperatura bila 10c i manje stupnjeva to bi nas svakako primoralo na upotrebu navlaka za noge.

 

 

Putna hrana i bidoni

Preporuka je krenuti naravno s 2 bidona izotoničnoga napitka a od putne hrane ono na što ste navikli ma da ne trebate nositi sve što bi inače konzumirali na rutama zadane dužine budući da su Feed zone na Istria 300 bogato opskrbljene i dobro raspoređene tako da možete redovito raditi nadopunu. Tamo će vas čekati čokoladice, gelovi, voda, izotonik, banane plus iznenađenja kao što smo imali ove godine kuhana jaja, sendviči, pasta party na Oprtlju.

Važnije od samog nošenja je redovita konzumacija. Tu se možete poslužiti okvirnim vremenom pa tako svakih 5-10min popiti malo a 20-30min pojesti nešto od putne hrane po izboru. Svakako gledajte da se radi rotacija kod hrane na način da tu i tamo ubacite nešto slano u sebe jer dužina trajanja radi svoje i tijelo traži tako da čokoladice, gelovi nakon nekog vremena neće više tako slatko sjedati te će vam izuzetno dobro pasati nešto slanije varijante.

Ne treba tu pretjerivati sve po malo jer zbog napora organizam ima smanjeni obujam razgradnje u tijelu tako da tu pripazite. Jednostavno manje zalogaja u kraćem vremenskom periodu kako smo spomenuli 20-30min će odraditi svoje.

Sad više-manje ovdje je dosta detalja pokriveno ali ima toga još. Vjerujemo da imate koje dodatno pitanje, slobodno šaljite tu smo stojimo na raspolaganju. Nema druge nego primiti se posla trenirati redovito i kvalitetno tako da ne možete pogriješiti.

Podignite svoju formu na nivou više kako bi mogli uživati u svemu što Istra ima za ponuditi te na kraju biti jedni od onih koji će doživjeti „Ride your Limits“

 

PROČITAJTE JOŠ…

Što je to imunitet?

Što je to imunitet?

„Imunosni sustav čini jedinstveni štit u očuvanju zdravlja. Snažan imunitet odgovoran je za obranu organizma od napada virusa i bakterija te ima...

read more
Zona 1 “Mala šajba”

Zona 1 “Mala šajba”

Mala šajba najbolje opisuje Zonu 1. Zašto? Ona nas automatski drži pod kontrolom da se vozimo lagano. Naravno pod uvjetom da smo na ravnici.

read more